Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mikkelin Prismaan tulee uusi Kerää ja skannaa -palvelu – ostokset voi lukea itse kassajärjestelmään ja pakata eikä niitä tarvitse latoa kärrystä kassahihnalle

Mikkelin Prismassa otetaan käyttöön uusi Kerää ja skannaa -palvelu, joka helpottaa ja nopeuttaa ostosten tekemistä.

15. syyskuuta alkava palvelu mahdollistaa sen, että asiakas voi skannata ne jo myymälää kiertäessä. Näin ostoksia ei tarvitse enää latoa hihnalle kassalla.

– Ostetut tuotteet voi laittaa suoraan samoihin kasseihin tai kylmälaukkuihin, joissa ne viedään kotiinkin, havainnollistaa Prisma Mikkelin myyntipäällikkö Tuomo Rasimus.

Kassalle tullessa käsiskanneri palautetaan palautustelineeseen. Palautuksen yhteydessä telineestä tulostuu koontikuitti, joka skannataan ja maksetaan kassalla.

– Suosittelemme pikakassoja niiden nopeuden takia. Tavallisellekin kassalle voi toki mennä maksamaan, Rasimus opastaa.

Asiakasomistajajäsenyys on ehto palvelun käyttämiselle.

S-ryhmä on pilotoinut palvelua kahden vuoden ajan joissakin myymälöissä.

– Tämä on helpotus erityisesti asiakkaalle, jolle kertyy kerralla iso ostoskori. Ei tarvitse lastata ja nostaa tavaroita pois ja taas pakata.

– Pilottimyymälöissä jopa 80 prosenttia Kerää ja skannaa -palvelua käyttäneistä toivoi palvelun jatkuvan omassa lähikaupassaan. Tämä kertoo kovasta tyytyväisyyden tasosta ja uskomme, että palvelu otetaan innolla vastaan myös Mikkelin alueella, toteaa Rasimus.

Ostosten tekemiseen tarvittavat käsiskannerit sijoitetaan Mikkelin Prismassa sisäänkäynnin luokse. Rasimuksen mukaan niitä on tulossa heti alkuvaiheessa käyttöön kymmeniä.

Samasta paikasta löytyvät käyttöohjeet. Henkilökunta opastaa sekä palvelun käyttöönotossa, että käsiskannerin käytössä tarvittaessa.

Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää ensimmäisellä kerralla käsiskannerin ottaessaan S-etukorttia. Asiakasomistajajäsenyys on ehto palvelun käyttämiselle.

– Ensimmäisellä kerralla on rekisteröidyttävä ja hyväksyttävä palvelun käyttöehdot, jatkossa skannerin saa käyttöön etukorttia näyttämällä.

Asiakas huolehtii siis itse siitä, että halutut tuotteet skannataan asianmukaisesti. Järjestelmä on kuitenkin varautunut myös siihen, että asiakkaaseen saattaisi iskeä kiusaus jättää joitakin tuotteita skannaamatta.

– Järjestelmä pyytää ajoittain myyjää tekemään tarkistusskannauksia virheskannausten varalta.

– Näitä osuu todennäköisesti kaikkien asiakkaiden kohdalle, mutta tarkistusskannausten määrä vähenee kun onnistuneita ostosreissuja tulee enemmän. Tekoäly huolehtii siitä puolesta, Rasimus sanoo.